Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Edukacja szkolna na miarę XXI wieku”

W okresie od 01.05.2022 do 31.10.2023 Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi w Opocznie realizuje projekt pt.: "Edukacja szkolna na miarę XXI wieku”, przy wsparciu finansowym programu Erasmus +, w ramach AK1- „Mobilność kadry edukacyjnej”. Szczególnie cieszy nas fakt, że jako jedyna szkoła w powiecie Opoczyńskim otrzymaliśmy grant. W planie projektu znalazły się określone i długofalowe działania w celu poprawy jakości pracy szkoły i współpracy międzynarodowej poprzez zwiększenie umiejętności i kompetencji nauczycieli, wprowadzenie nowych, atrakcyjnych metod nauczania, udział w kursach metodycznych nauczycieli, , stosowanie na lekcjach nowoczesnych narzędzi ICT, uatrakcyjnienie zajęć dydaktycznych.  

Projekt zakłada udział 13 nauczycieli w szkoleniach we Włoszech. Będą to szkolenia z zakresu poniższych kompetencji:  

  • Przygotowanie uczniów do korzystania ze stron internetowych Web 2.0, z rozszerzonej rzeczywistości i do kreatywnego przygotowywania własnych materiałów cyfrowych. 

Opis celu: Żyjemy w czasie trwania czwartej rewolucji przemysłowej związanej z rozwojem Internetu. Potrzebne jest więc wykorzystywanie na zajęciach najnowszych technologii TIK: Web2, rozszerzona rzeczywistość, twórczość multimedialna. Są to technologie znane lub z pewnością w najbliższym czasie będą poznane i używane przez uczniów i traktowane jak naturalne narzędzia stosowane w życiu codziennym. Nauka przy ich użyciu będzie bardziej efektywna, bo nowoczesna i bliższa uczniom w porównaniu z lekcjami tradycyjnymi. Po przeprowadzeniu ankiety wśród uczniów ponad 87 % odpowiedziało, że brakuje im zajęć tego typu innowacyjnych i ciekawszych niż podstawy z informatyki. Sposobem do osiągnięcia celów projektu będzie realizacja zmodyfikowanych programów nauczania zajęć komputerowych i informatyki w ciągu roku szkolnego w klasach I - VII. 

  • Integracja edukacji na świeżym powietrzu z edukacją ekologiczną.  

Opis celu: Chcemy, aby edukacja na świeżym powietrzu nie tylko pomagała uczniom dostosować się do otoczenia, ale także odegrała ważną rolę w wprowadzaniu tego, czego uczą się w klasie, do prawdziwego życia. Naszym celem jest zintegrowanie działań edukacyjnych na świeżym powietrzu z naszymi programami edukacyjnymi. Mamy nadzieję, że działania te w dużym stopniu przyczynią się do rozwoju osobistego i społecznego uczniów. Chcemy, aby uczniowie, którzy często spędzają czas przed monitorami miała większy kontakt z naturą, ponieważ zajęcia poza murami szkoły pozwalają uczniom na przystępne i efektywne przyswajanie wiedzy. Uczniowie coraz częściej mają problemy z nawiązywaniem kontaktów między ludzkich, dlatego też poprzez organizację takich zajęć chcemy ich uczyć pracy w zespole i społecznej aktywności np. przy akcjach ekologicznych 

  • Praktyki i polityki kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami w kontekście europejskim. 

Opis celu: Zaplanowane jest uczestniczenie trzech nauczycieli i dyrektor szkoły w kursie. Po zakończeniu szkolenia przeniesiemy nowo zdobytą wiedzę do naszej placówki. Zainicjujemy wśród pozostałych nauczycieli nowe perspektywy kształcenia. Wprowadzimy poznane metody i formy kształcenia specjalnego w klasach integracyjnych. W dwóch grupach wiekowych tj. Kl. O-III oraz kl. IV-VIII będą przeprowadzone zajęcia z kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej w wymiarze jednej godziny tygodniowo. Dodatkowo na wszystkich zajęciach postaramy się rozwijać umiejętności uczniów w zakresie wyrażania uczuć i emocji. Zastosujemy metody tworzenia integracji, solidarności, współpracy w szkole w celu zapewnienia wysokiej jakości nauki uczniom ze specjalnymi potrzebami. Zaprojektujemy własną ścieżkę nauki i nauczania. Wykorzystamy mentoring w edukacji specjalne. Zajęcia te będą obejmowały uczniów z niepełnosprawnościami, ale także Romów. 

Uczestnikami projektu są: nauczyciele języka angielskiego oraz niemieckiego, nauczyciel biologii, matematyki, nauczyciele wspomagający, nauczyciel przedszkola, dyrektor, nauczyciele informatyki.